Haber

SUNUCULAR ZAMANDAN MEMNUN

UKOME’de alınan zam kararının ardından İstanbul Kamu Hizmeti Araç İşletmecileri Esnaf Odası Lideri Günhan Sinar, “Servis araçlarımıza toplu ulaşıma göre en az 10 puan fazla tarife zammı gelmesi bizim için teselli oldu” dedi. Sinar, “Aslında anne babamızı düşünerek bir program yaptık. Anne babamızı da zorlamak istemedik. Biliyorsunuz ilk kilometre dilimimiz 790 liraydı. Bu sene bin 300 liraydı. En uzun mesafe 23- 25 kilometre 3 bin 40 lira. Tabii bunlara artı yüzde 35. Ayrıca rehber personel ücreti de eklenecek” dedi.

Dün gerçekleştirilen UKOME toplantısında İstanbul’da toplu ulaşımın yüzde 51,52 oranında artırılması kararlaştırıldı. Taksi, minibüs ve servislerin fiyat tarifelerinde farklı oranlarda düzenleme yapıldı. İstanbul Kamu Hizmeti Taşıtları İşletmecileri Esnaf Odası (İSAROF) Başkanı Günhan Sinar, zam oranının departmana ve esnafa yansımalarını değerlendirdi. Bazı hizmet sağlayıcılar, yeni tarifenin maliyetleri karşılamadığını iddia ederek şikayetlerini dile getirdi.

” TOPLU TAŞIMA NOKTALARINDA 10 NOKTA ÜZERİNDE TARİFE ARTIRILMASI BİZİM İÇİN TESLİM OLDU”

UKOME’den alınan zam kararının ardından tarife değişikliğini pahalıya çıkaran Sinar, “Okul tarafında yüzde 82 zam teklifimiz vardı. Hani işçi tarafında yüzde 200, orda durum farklı, yüzde 200. yüzde 82 yerine yüzde 60 tarife artışı sağladık 0-1 km dediğimiz ilk dilimde indi bindi birinci dilimde yüzde 65 zam oldu. Tabi ki yüzde 82 bile yetmezdi.Arkadaşlarımızın yakıtı,şoför parası,rehberlik işçisi giderleri,lastik,sigorta,kasko kasko hani 2 kere MTV ödüyoruz çünkü. Bunlar ekonomik olarak sıkıntı çekiyor ama biz fedakarlıklar yaparak İstanbullulara ve İstanbullulara hizmet etmeye devam ediyoruz.Hiç olmazsa servis araçlarımıza toplu ulaşımdan 10 puan fazla tarife zammı gelmesi teselli oldu.Bizim içindi.” dedi.

“TÜRKİYE’DEKİ AKARYAKIT SORUNU SERVİS MAĞAZASI KONTAKLARINI KAPATARAK ÇÖZÜLECEKSE BİZ DE KAPATACAĞIZ”

Sinar, “Şimdi özellikle meslektaşlarımız ve medya kuruluşları bize soruyor. Bu akaryakıt zammı, yakın temaslar olur mu? , omuz omuza, birlikte.Türkiye’nin akaryakıt sorunu çözülecekse kapatalım kapatalım.O kadar kolaysa.Her zamanki gibi bir şeyin olmadığı çok açık.Bizde sadece akaryakıt sorunu var. işçi taşıyor 4-5 tane büyük firma var işçi nakleder tarife artışlarını meslektaşlarımıza yansıtmıyorlar işte böyle ekonomik sıkıntı enflasyon akaryakıt zamları karşılığında tarife zamlarıyla tedavi etmeye çalışıyoruz. Bu büyük firmalar arkadaşlarımı sözleşmeli çalıştırıyorlar bu zamları, tarife artışlarını sağlamazlarsa işçi tarafında bu firmalardan çıkış düşünüyoruz uyarı yaptık lütfen dedik bu tarife artışları meslektaşlarımızın tabanda rasyonel bir şekilde geçimini sağlamasını, onlara bedel ödemesini sağlayacaktır, yoksa işçi tarafında telaffuzumuz sert olur” dedi.

“BU YIL ZOR OLACAĞINI SANMIYORUM”

Günhan Sinar, “Şu anda İstanbul’da 59 bin plakalı servis aracı var. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin verdiği bilgiye göre okul tarafında 25 bin servis aracı görev yaptı. Yani araç filomuz Türkiye’nin yarısı kadar. İstanbul’da araç sayısı olarak çok araç var.Hani geçen sene konuşulmuştu öyle rastgele bir sıkıntı olmadı.Bu sene de bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum.Aslında velilerimizi de düşünerek bir program yaptık. Velilerimizi de zorlamak istemedik.Biliyorsunuz ilk kilometre dilimiz 790 liraydı.Bu yıl 1300 liraydı. En uzak mesafe 23-25 ​​kilometre ve 3 bin 40 lira. Elbette bunlar artı yüzde 35 eklenerek işçi fiyatlarına yön verecek” dedi.

“BİZİ KARŞILAMAYIZ AMA EBEVEYNLERİ DÜŞÜNÜYORUZ”

Otobüs şoförü Hüseyin Göktürk, “Yüzde 60’lık zam aslında bizi karşılamıyor ama burada velileri de düşünüyoruz. Şoför fiyatları, hostes fiyatları yani birçok şey 3-4 kat arttı. Burada zorluklar var ama velilerimiz de biraz zorlanacaklar. Şu anda boşa gitmiyor. Ama biz tek başımıza çalışıyoruz. Kendi arabasında çalışanlar için sıkıntı yok ama şoförlük yapanlar için külfet var.”

“YETKİLİLERDEN ODAMIZDAN DAHA YÜKSEK FİYAT İSTİYORUZ”

İki servis aracına sahip olduğunu belirten Selçuk Korkmaz, “Şu an zamlardan memnun değiliz. Artışlardan memnun değiliz. Tamamen maliyete çalışıyoruz. Masraflarımız arttı. Harcamalarda artış var.” mazot hergün uğraşıyoruz bunlarla uğraşıyoruz bu olağan masraflar arttığı için kontak kapatmaya gidebiliriz 2 aracım var 1 tanesi personel 1 tanesi okul taşıyor ama ben okul taşıyordum geçen seneye kadar bu saatten sonra okul ulaşımını çok fazla yapmak istemiyorum çünkü okul çok sıkıntılı ve biz tek başımızayız.Rehber ve şoför teftişe giderken bir çok detaydan geçiyorlar, 9 ayın üzerinde fiyat alıyoruz ve fiyatları çok düşük” dedi.

emetajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu